Få essensen af Apples markedsføring
Apple er geniale til det med markedsføring. Hver gang de omtaler et af deres egne produkter, sidder man tilbage med følelsen af, at det må man bare eje. Det er der selvfølgelig en helt klar grund til. En bevist strategi om, at krydre produkt-omtalen med specielle velvalgte positive tillægsord, der ved at blive gentaget tilstrækkeligt mange gange, bliver siddende i underbevistheden langt tid efter eventet er slut.
Prøv at se denne video, hvor alt andet end de positive tillægsord er fjernet:
Bemærk for eksempel, hvor tid ordet "easy" bliver brugt under iTunes 9-præsentationen. Det bliver sagt så mange gange, at det bliver siddende. Så når man hører "iTunes 9" tænker man "easy".
Isoleret set, det vil sige i videoen her over, virker det selvfølgelig decideret latterligt, men i konteksten virker det egentligt naturligt nok. Det viser i hvert fald, at skal man sælge et produkt, skal man i hvert fald selv opføre sig om om man mener, at det er verdens 8. vidunder.