En af de mere interessante ting, der kom frem, var, at Apple begyndte udviklingen af det vi nu kender som iPaden før iPhonen. Mere præcist i starten af det forrige årti. Da Jobs så en prototype på iPaden uden tastatur, fik han ideen til iPhonen: "Jeg tænkte, 'Jøses, vi kan bygge en telefon ud af denne'",

Til gengæld blev tablet-projektet lagt på hylden og udviklingen i stedet fokuseret på iPhonen, der blev anset som vigtige. Efterr flere års indsats var den klar i 2007. Først derefter begyndte udviklingen på iPaden igen. "Vi gjorde noget lignende, hvad vi gjorde med iPhonen: Vi startede fra bunden, og forkastede det eksisterende paradigmer om at håndskriftsgenkendelse var et must."

Jobs har også en kommentar til, om tablet-computere vil erstatte almindelige computere: "Dengang vi udelukkende var landbrugsland, var alle biler lastbiler, fordi det var hvad man havde brug for på gårdene. Men biler blev med tiden mere udbredt efterhånden som folk flyttede til byerne. Pc'er er som lastbiler ... de vil stadig eksistere, men der er en ændring på vej, og det vil gøre nogle mennesker urolige. Er det iPaden? Hvem ved? Vil det være næste år eller fem år fra nu? "

"Folk griner ad mig, fordi jeg beskrive iPaden som magisk. Vi har skrællet alt det væk, hvad står imellem dig og computeren. Vi ridser kun lige overfladen med den slags apps der kan laves." En af de ting der er skrællet væk, er det fysiske tastatur. Jobs erkender da også iPaden ikke kan klare alle opgaver: "Når jeg skal skrive en 35-siders rapport, bruger jeg mit bluetooth tastatur. Men det er én procent af tiden. Disse maskiner vil vokse og blive i stand til flere ting... med tiden skal de fleste ting nok komme. Produktivitetsprogrammer, videoredigering, etc. "

Afslutningsvist kommer Jobs ind på iPadens rolle for aviserne. "Grundlaget for et frit samfund er en fri presse, og nogle af aviserne er i reel problemer. Jeg ønsker ikke at se os forfalde til en nation af bloggere. Jeg er med på alt, der kan hjælpe aviser med nye måder at komme til udtryk på og blive betalt for. Vi har mere brug for redaktionel overblik nu, end nogensinde. " Jobs bemærker, at iPad åbner for en måde at kunne levere meget mere en både hjemmesider og trykte medier, men at prisen skal være lavere end de trykte udgaver. "Den største lektie Apple har lært er, at prissætte aggressivt og gå efter stor volumen."

Scroll ned for at se kommentarer