Jeg har modtaget en del mails fra folk, der er blevet ringet op af Telia og har fået at vide, at de vil få tilsendt en check på omkring 2.700 kr på grund af en fejl i de opgivne priser. De første på Telias venteliste fik tilsendt en mail, hvori der fremgik en samlet pris på 4.875 kr (16GB) eller 5.595 kr (32GB). For selve telefonen altså - hertil skulle lægges abonnementet på 2.702 kr over 6 måneder. Problemet for Telia er, at deres mail har kunnet forstås, således at de 4.875 kr og 5.595 kr var den totale minimumspris inklusive abonnement. Derfor har Telia valgt at kompensere kunderne:

"Vi har valgt at give enkelte kunder penge tilbage, fordi prisen, de havde fået oplyst, kunne misforstås. De kunne derfor være i tvivl om prisen, da de købte." udtaler Telia.

Man skal være opmærksom på, at der ikke er tale om en generel prisnedsættelse. Det er alene de første kunder, der købte inden for 48 timer via nettet, der får tilbud om at få abonnementet tilbage. Folk der har købt senere, har fået de korrekte priser oplyst i deres mail. "Fristen udløb efter 48 timer, og det er alene de kunder, som slog til og dermed muligvis købte under falske forudsætninger, som vi kompenserer.", uddyber Telia.

Mon ikke Telia er glade for, at de kun modtog et bergænset antal iPhones i første sending? Havde de fået iPhones til alle de 32.500 på ventelisten, var dette blevet en dyr fornøjelse for Telia. Nu slipper de formodentlig med omkring en lille million.

Scroll ned for at se kommentarer

Onlime

Passer du godt på dine data?

Ville det ikke være surt at miste alle dine fotos fordi din iPhone går i stykker? Sørg for at tage backup nu! Onlime tilbyder ubegrænset backup af alle dine enheder i skyen.