
Efterhånden som iPhone 3G-kunderne slipper fri af Telias binding har andre teleselskaber budt sig til. iPhone-kunder er interessante for teleselskaberne fordi de er mere på nettet end gennemsnitskunderne og derfor har behov for et større abonnement. Dette betyder selvfølgelig at der er flere penge i iPhone-kunderne.
Dette synes dog ikke at betyde noget for TDC. Ifølge Ekstrabladet virker hverken SMS, telefonsvarer eller datatrafik umiddelbart når man skifter til TDC med sin iPhone. Til samme avis kommer TDCs kommunikationsrådgiver Per M. E. Christiansen med denne forklaring:
iPhone er først og fremmest en smart designermobil. Og de folk, der har den, er mest interesserede i at rende rundt og se smarte ud. Så vi tror ikke, at de er kede af ikke at kunne gå på nettet med telefonen.
Hvis ikke det var et stort firma som TDC, der kom med den slags udtalelser, havde man nok bare trukket på smilebåndet, men den går ikke her. Jeg ville i hvert fald meget nødigt være kunde hos et teleselskaber der i den grad taler ned til nuværende og kommende kunder og i den grad er ude af trit med virkeligheden.
Senere trækker kommunikationsrådgiveren i land og erkender at iPhone-kunder har et stort dataforbrug, men skaden er jo sket og det er mig en gåde at man som professionel inden for kommunikation siger den slags til at starte med.
Scroll ned for at se kommentarer
Jeg håber at TDC ikke tager imod råd fra denne såkaldte kommunikationsrådgiver... Hold kæft en klap-hat..!
Nu er TDC så heller ikke de første vi kigger efter når spørgsmålet om et alternativt abonnement kommer på tale...
Lars
Nej nej nej, fuck en tumpe! :-D Men jeg har hørt at det er sundt at grine hver dag, så.. Tak TDC! Haha
Det bunder nok bare i misundelse over at man ikke fik ekslusivretten da den blev udbudt.
Jeg nægter simpelthen at tro på, at en kommunikationsrådgiver i den grad skyder sig selv i foden med en kanon - magen til mangel på indsigt og respekt skal man vist lede meget længe efter. Dén udtalelse koster TDC mange minuspoints hos iPhone-målgruppen, men det virker i det hele taget som om det kommer bag på teleselskaberne, at en masse iPhone-brugere i disse dage "løslades" - personligt er jeg langt fra overbevist om, at jeg vil opleve en mærkbar forbedring ved at droppe Telia.
Men jeg ser frem til at Martins abonnements-oversigt bliver opdateret, så man måske ender med at se lyset. ;-)
Ja-jeg måtte grine af TDC på ExtraBladets iPhone side som er ret god
Men den røg hurtigt af - der må være folk fra TDC der har bedre indsigt, den anden blev vel fyret
En iPhone er ikke en gadget, det er det bedste værktøj jeg har haft, jeg slæber ikke rundt med en computer når jeg er på skiferie, eller sidder i stuen, iPhone kan give mig de fleste oplysninger. Jeg har været gennem de fleste telefoner eller hvad de efterhånden er blevet til, iPhoneén er den mest brugbare og stabile
mvh Svend - Green Sails
Han må da være selvudlært, for det første man lærer i marketing-skolen må da være at man ikke skal pisse potentielle kunder af.
Det virker også meget underligt, eftersom at Telmore (som jo er et datterselskab) i snart halvanden måned har haft en lille "rude" på deres forside med et billede af en iPhone hvor de skriver at når man er fri af Telia, så står de klar med gode tilbud og hjælp og vejledning.
Jeg havde heller ikke nogen som helst problemer med at komme på via Telmore, som jo kører på TDC's net. Der står også et fint "TDC" istedet for det tidligere Telia oppe i hjørnet.
@ Matteus
Jeg tror snarere du skal vende den om: Det er holdninger som denne der gjorde at TDC ikke fik eksklusivretten af Apple.
Jeg hørte faktisk i radioen at en leder fra TDC udtalte: "Vi laver abonnementer til mennesker, ikke telefoner."
Et rigtigt politiker svar... Men det de mener er, "Vi tror ikke på iPhone, derfor gider vi ikke bruge energi på at stykke et abonnement sammen"
De har måske også set realiteterne i øjnene at de nok ikke får mange iPhonebrugere over med de priser de kører som f.eks. kr. 10,- for data. Holdt op imod en datapris hos f.eks. BiBoB på kr. 1,- En prisforskel på 1000%
@ReconDK
Egentlig har TDC ret; for det er for dumt, at der skal strikkes et abonnement sammen til hvert enkelt mobiltelefon. Det der skal er at der skal laves nogle stykker der tilgodeser de fleste forskellige behov. Herunder også iPhonebrugeres behov, som jo er større mængder data f.eks. Og hvis iPhonebrugere adskiller sig tilpas meget fra andre forbrugere skal der selvfølgelig strikkes et abonnement sammen til denne nye gruppe (iPhone eller ej). Der hvor TDC fejler er, at de ikke kender iPhonebrugeren og at de taler nedladende om iPhone-brugere. På den måde udstiller de deres egen uvidenhed og arrogance og det er ikke den måde man får kunder på. Det villle være mere reelt om de sagde "iPhone-kunder udgør så få promiller af vores samlede kunder, at vi ikke vil ofre specielle resourcer på dem." Det er jo en fair markedsstrategi hvor TDC vurderer at iPhone-kunderne ikke i sig selv er pengene værd (ift. andre kunder).
Når alt dette er sagt, så HAR iPhonen altså vendt op og ned på mobilmarkedet, således at et telefon ikke bare er en telefon og at der derfor nu er brug for abonnementer til mobiler og ikke til mennesker.
Det er virkelig latterligt sagt!!
men spørgsmålet er om TDC ikke har vurderet, at ingen alligevel vil vælge dem til pga. 3g dækning. De har håbet at de i pressen kunne blive opfattet som "de smartes" teleselskab"... Men den smarte kommentar, fungerede bare ikke så godt i virkeligheden, som oppe i Per M. E. Christiansens hoved.
Og lad os så ellers være glade for at det trods alt blev Telia og ikke TDC, som fik iphonen...
Hej,
Apropos TDC.
Er der nogen der har erfaring med iPhone hos Telmore. Jeg har tidligere haft abonnement hos dem og planlægger på at vende tilbage når Telia's binding udløber.
Jeg har mit abonement hos Telmore. Har kun brugt min iPhone hos dem i 2 dage nu, så lidt svært at sige noget generelt. Dog er 3G dækningen i mit område (Rødovre) langt bedre end Telias. Det er sjældent der ikke er 3G. Ulempen er bare, at når der ikke er 3G dækning, så ryger man helt ned på GPRS :-(. Det er måske det eneste positive jeg har at sige om Telia, nemlig at de havde EDGE dækning der hvor der ikke var 3G.
Forresten, hvis dit abonement hos Telmore stadig er aktiv, så prøv at se om du kan Tilmelde dig "Telmore Retur". Det er en service hvor Telmore sørger for alt vedrørende at flytte dit telefonnummer og lukke abonementet hos Telia for dig - og så giver de dig 200 kr. for at være "trofast kunde" når dit nummer bliver flyttet tilbage. Kræver vist at man flyttede sit nummer fra Telmore over til det nye abonement.
Mon ikke det er et spørgsmål om, at "kommunikationsrådgiver" Per M. E. Christiansen ikke har delt lidt for mange øl med "mobilmarkedeekspert" John Strand?