Se den før din nabo: Rødløg er det nye sort
Apples reklamer for deres produkter og tjenester stikker i mange retninger for tiden. I den netop udsendte reklame for iPhonen kaldet "Onions" rammer de dog plet. Apples reklamer er klart bedst når de handler om følelser eller er humoristiske. Onions hører i den grad til i den sidste kategori. Den oser af tyk selvironi og rammer vel stort set alle i den såkaldte kreative branche på selvhøjtideligheden - selvfølgelig med et glimt i øjet. Den er virkelig godt skruet sammen.
Videoen handler om en pige, der optager et rødløg blive skåret i skiver. Med sin iPhone i 4K. Herfra tager det fart. Se den selv og få et smil på læben, når noget så tåbeligt bliver gjort til det nye sort. Faktisk ikke ulig hvordan ligegyldige ting i den virkelige verden nogle gange får lidt for meget liv.
I en anden ny video reklamerer Apple mere traditonelt for Touch ID. Også med et twist humor, men slet ikke på samme niveau som i Onions.