Alle rygterne omkring at Apple er på vej med et TV, får ikke Samsung til at ryste i bukserne. Tværtimod. Samsung ser det som en god mulighed for at få vist folk, at det er Samsung der er markedsledende, skriver australsk avis. Samsungs selvsikkerhed ligger i deres Smart TV-platform, der kan afvikle apps og meget andet. På forbrugerelektronikmessen CES i Las Vegas, hvor Samsung benytter enhver lejlighed til at reklamere for Smart TV, har de for eksempel lige fremvist Angrybirds på et Samsung TV.

I Walter Isaacsons Steve Jobs-biografi citeres Jobs for at sige, at han endelig har knækket nøden, når det handler om hvordan et TV skal laves. Ifølge Samsungs Philip Newton, så er det, Jobs tænker på, forbundethed (connectivity), noget som Samsung har haft på markedet de sidste 12 måneder. "Gamle nyheder", kalder Newton det og har kun latter til overs for Apples mytiske fremtids-TV: "Fremtiden er lige nu, og det er vores Smart TV's".

Uden at skulle hive fat i de gamle græske begreber om hybris og nemesis, så plejer det ikke at være en god strategi at være så selvsikker, når det handler om hvad Apples planer er. At Jobs specifikt skulle have tænkt på connectivity, da han noterede at nødden var knækket, er Newton således den første, der har påstået.

Ingen tvivl om, at Samsung laver nogle af markedets bedste TV, og derfor kan tillade sig store armbevægelser, men de tilsvarende store armbevægelser, kunderne skal lave hjemme i stuen for at browse på nettet, er ganske enkelt ikke det Jobs tænkte på.

Scroll ned for at se kommentarer