Apple har kontaktet nogle få kunder, der inden for de seneste par uger, har købt en ny Apple TV. De er blevet informeret om, at enheden har en uspecificeret fejl, og at de kan få en helt ny enhed samt et gavekort til iTunes som et ekstra plaster på såret. Det skriver MacRumors.

Apple har ikke offentligt informeret om problemer eller sat gang i et ombytningsprogram, som de ellers plejer, når der er hardwareproblemer. I stedet har de altså selv kontaktet de kunder, det drejer sig om.

Den noget udsædvanlige fremgangsmåde har allerede sat gang i spekulationer om, at enhederne slet ikke er fejlbehæftede. Der er da heller ikke nogle rapporter om at de berørte kunder har meldt om fejl. Istedet spekuleres der i, at Apple er kommet til at udsende nogle få enheder af den kommende generation Apple TV ved en fejl. Noget Apple selvfølgelig så forsøger at redde hurtigst muligt inden nogen opdager noget. Det skulle forklare, hvorfor Apple reagerer proaktivt, og hvorfor Apple ikke bare ombytter enheden, men også kompenserer med et gavekort. For virkelig at give folk en grund til hurtigt at få tilbagesendt enheden. Normalt er Apple nemlig meget træge i det, når deres produkter har generelle fejl.

Disse spekulationer skal man dog nok ikke lægge for meget i. Mon ikke bare der er tale om god kundeservice?

Scroll ned for at se kommentarer