Den administrerende direktør Glenn A. Britt fra filmselskabet Time Warners kabel-tv-afdeling kalder sig selv en entusiastisk Apple-kunde. Det er dog ikke alting han er tilfreds med.

"I dag skal vi være på alle skærme. I dag er det besværligt at få [TV]-programmer fra internettet over på TV'et - ikke så besværligt at få over på iPaden. Det besværlige er kabelføringen, hvilke kabler skal tilsluttes, hvilke enheder skal du benytte?", siger Britt til NY Times. "Den nuværende Apple TV, den lille ting, ishockeypucken, gør i virkeligheden intet for at hjælpe en med at få internetmateriale på ens TV".

AirPlay til netop dette formål

Apple har nu ellers udviklet AirPlay-teknologien til præcis det formål; at streame indhold trådløst fra eksempelvis en enhed til en anden. AirPlay er indbygget i både iOS-enhederne og Apple TV og kan også benyttes fra iTunes på computeren. Teknologien kan præcist det Britt efterlyser; få indhold fra nettet over på TV'et uden besværlig kabelføring.

Kender intet til AirPlay

Til trods for at Britt altså omtaler sig selv som entusiastisk Apple-kunde, så kender han intet til AirPlay: "Jeg er ikke sikker på, at jeg ved hvad AirPlay er", siger han.

Britt har ret i, at integrationen mellem netindhold og TV er en af de største udfordringer i branchen, men når nu der ligger en løsning klar, så er det da bare med at komme i gang - om ikke så for at finde ud af, om det så fungerer, eller man skal finde på noget andet.

Op ad bakke for Apple

Nu kan man selvfølgelig ikke forlange, at alle og enhver kender Apples produkter og services til bunds. Men at direktøren for en stor kabel-TV-producent og indholdsleverandør ikke kender til AirPlay og muligheden for at integrere net-TV på Apple TV, viser dog noget meget godt, at det er op ad bakke for Apples bestræbelser på, at få overtalt netop kabel-TV-branchen til at levere indhold til Apples tjenester. Som leder for et firma der sælger TV til folk, og endda ønsker bedre integration mellem intetnettet og folks TV, skal man være så langt fremme i skoene, at det ikke er ens manglende viden, der er den begrænsende faktor i forhold til hvad kunderne gerne vil have.

Scroll ned for at se kommentarer