Apple værste konkurrent på det globale smartphone-marked, Samsung, er under gevaldigt pres i Japan. Samsung ligger langt nede på listen over de mest populære mobil-producenter i Japan, hvor Apples iPhone dominerer foran tre lokale producenter. Sølle 5,6% af markedet har Samsung, der i visse andre lande er totalt dominerende, og på verdensplan har omkring 25%.

Seneste nyt fra den front er, at Samsung helt dropper at sælge telefoner i eget navn i Japan. Samsung-brandet (og koreanske varer i det hele taget) er så upopulære i Japan, at Samsungs telefoner fremover sælges uden logo og navn. Samsungs Galaxy-telefoner, kommer i Japan således til at hedde "Docomo Galaxy" og "au Galaxy" efter de operatører, der sælger den.

Samsung har sågar ændret deres japanske Facebook-side, så det nu er klinisk renset for Samsung-brandet. I Japan hedder Samsungs Facebook-side ganske enkelt "Galaxy Mobile Japan".

Om det er nok til at nare de smarte japanere til at købe en sydkoreansk telefon, kan kun tiden vise. Man kan dog have sin tvivl, for telefonen bliver jo ikke mindre en Samsung mobil af, at Samsung ikke længere vil lægge navn til dem.

Scroll ned for at se kommentarer