Apples chef for iPhone- og iPad-marketing, Greg Joswiak, fortæller til japansk TV at iPhonen nu er tæt på at runde en markedsandel på 70% i Japan. Joswiak forklarer det med Apples kompromisløse fokus på kvalitet, og de japanske kunders ønske om sætte kvalitet over pris, når de vælger telefon.

Da iPhonen blev lanceret i 2007 sagde kritikerne, at man skulle kigge mod Japan, som ifølge kritikerne var dem der satte trenden inden for mobiltelefoner. iPhonen ville ikke have en chance i Japan, og ergo heller ikke i resten af verden på sigt, når de nåede lige så langt.

Tidligere i år fik Apple endelig en aftale med Japans største teleselskab, NTT DoCoMo, hvilket givet har haft en betydning for at markedsandelen bliver ved med at stige i det asiatiske land.

Onlime

Passer du godt på dine data?

Ville det ikke være surt at miste alle dine fotos fordi din iPhone går i stykker? Sørg for at tage backup nu! Onlime tilbyder ubegrænset backup af alle dine enheder i skyen.