Hvert år bestiller jeg en kalender hos Apple gennem iPhoto med egne billeder taget i løbet af året der er gået - og hvert år er jeg lige lovligt sent ude i forhold til at få kalenderen klar til juleaften. Således også i år, hvor jeg først blev færdig og fik bestilt onsdag aften i denne uge. Selvfølgelig velvidende om, at det ville være totalt urealistisk at den skulle dukke op før juleaften, der jo som bekendt er på mandag. Med kun to hverdag inden, vidste jeg at den først ville dukke op mellem jul og nytår - eller måske endda først i starten af det nye år. Fair nok, jeg har jo selv været sent ude.

Men der blev jeg glædeligt overrasket. For kalenderen er allerede leveret. Apple har ganske enkelt overgået mine vildeste forventninger til kundeservice. Endda uden at jeg har gjort noget som helst specielt for det. Jeg har ikke bedt om endsige betalt for ekspress-levering. Jeg har bare oplevet noget så sjældent som service ud over det forventelige.

Levering efter halvandet døgn

Klokken 20.39 onsdag aften bestilte jeg således kalenderen. I løbet af natten er kalendere blev trykt i Tjekkiet og kun 8 timer efter min bestilling, bliver kalenderen afsendt klokken halv fem torsdag morgen. Jeg får i løbet af formiddagen en mail fra Apple om, at ordren er behandlet, samt at jeg kan forvente en levering mellem den 28. december og den 2. januar. Helt i tråd med hvad jeg havde regnet med.

Allerede kl 23 torsdag aften er kalenderen dog nået til Köln og et par timer senere ankommer den til Sturup lufthavn i Malmö. Klokken fem i morges sendes den til UPS center i Glostrup, og klokken 7 læses den på en bil til levering hvilket skete klokken 12:03.

Det er hvad jeg kalder god service

Det er ganske enkelt imponerende at jeg halvandet døgn efter en bestilling af en kalender gennem iPhoto, kan stå med den i hånden, når den er trykt of afsendt fra Tjekkiet. Det er også kun sket fordi Apple har prioriteret hurtig levering, og uden yderligere omkostninger for mig har opgraderet leveringsmetoden til det absolut hurtigste. Alene fordi de prioriterer en god service, og har regnet med at kalenderen skulle frem før jul. Og selvfølgelig, og ikke mindst, fordi Apple har valgt en serviceminded og professionel kurer som UPS. Havde Apple valgt at trykke kalenderen i København og sendt den med Post Danmark, havde jeg ikke haft pakken før om 14 dage.

Det er hvad jeg kalder god service. Tak.

Opdatering december 2016: Også i år har jeg købt en kalender, og endnu engang var Apples og UPS til at regne med. Jeg bestilte kalenderen søndag aften ved 22-tiden og fik den leveret tirsdag kl. 18.00. Altså igen under to døgns ekspeditionstid alt inkluderet.

Scroll ned for at se kommentarer