
Det viser sig nu ifølge DigiTimes, at årsagen til Apples problemer med at producere nok iPads skal findes hos LG Display, der sammen med Samsung, leverer skærme til iPaden. LG har nemlig haft problemer med kvaliteten på de leverede skærme. Som en del nok har erfaret, er der på visse iPads en lysgennemstrømning langs kanten af skærmen. Ofte er det kun synligt, når skærmen er helt sort og man er i et mørkt rum, andre gange er det mere markant, og flere har slet ikke problemet. Den slags fejl, som nogle har og ikke har, vækker altid forundring, men nu viser det sig altså, at det er fordi der er to forskellige leverandører af skærme til iPaden. Samsungs skærme skulle der ikke være noget i vejen med, mens LG altså har haft problemer, hvorfor de har måttet sortere en del af produktionen fra, og derfor ikke har kunnet levere de aftale mængder.
LG skulle nu have fået styr på problemet, og er begyndt at øge produktionen og forhåbentlig også kvaliteten.
Scroll ned for at se kommentarer
Kan man se via serienumre om det er en iPad med LG skærm eller en med Samsung skærm? Hvis ikke hvordan kan man finde ude af om det?
Fik en iPad 2 på lanceringsdagen og har indtil nu måtte levere tilbage to gange. Den første var ramt af problemer i artiklen, mens erstatningen havde en pixelfejl. Så jeg glæder mig til at prøve sådan en iPad som alle snakker om - specielt da jeg har været lykkelig ejer af en i en måneds tid nu.
Min ny indkøbte har ingen fejl i skærmen - heldigvis, dog er dock stikket klemt i den ene side så kan ikke overfører billeder og video -.-
@Mohrsen
Det lyder som samme historie som min! Har fået min tredje ipad 2 pga. Bachlight bleeding. Den tredje og nuværende har dsværre også problemet, men dog i langt mindre grad. Jeg tror bare jeg må acceptere det. Jeg orker ikke at skulle indlevere den igen og så vente næsten en måned på før man får en ny!
Hej,
Hvor har i indleveret jeres iPad´s
Jeg har købt min i computercity og der har jeg fået, at vide, at den skal sendes ind til vurdering før de træffer en beslutning om hvorvidt de vil give mig en anden, det samme er tilfældet hos Humac. Er der nogen som har erfaringer med dette?
@Jesper Nygaard
Jeg har også købt min hos Computercity og jeg har fået lovning på en ombytter så snart de har dem på lager igen.
Humac. Jeg har begge gange straks fået beskeden om at de ombyttes så snart de havde modellen på lager igen. 2. gang gik de faktisk direkte ud på lageret for at være helt sikre på at de ikke havde én jeg kunne få med det samme, da den var DOA grundet pixelfejl.
Fin service taget ventetiden i betragtning.