I 2014 sidste tre måneder sad Apple på halvdelen af samtlige nyaktiverede smartphones i USA. Det viser tal fra Consumer Intelligence Research Partners. Med 50% af markedet, er Apple næsten dobbelt så store som nummer to: Samsung med 26%. Herefter kommer LG (11%) og Motorola (4%). HTC og Nokia har hver 2%. Dermed ser skuden stadig ikke ud til at være blevet vendt for Microsoft, der købte Nokias Mobil-division tidligere på året. De kæmper stadig med så lave markedsandele, at det kan være svært at se en berettigelse. Endnu værre ser det ud for BlackBerry, der opnår så lav en markedsandel, at de efter afrunding lander på 0%.

Undersøgelsen viser også, at 86% af Apples salg i USA gik til loyale kunder, der opgraderede fra en anden iPhone, mens 14% altså var nye kunder.

Helt modsat er det gået for Samsungs eksisterende kunder, der er ved at være trætte af det koreanske mærke. 25% af de Samsung-ejere, der anskaffede en ny telefon i de sidste tre måneder af 2014, købte en iPhone. For LG's vedkommende var det 18%. Dette ligger helt i tråd med tidligere undersøgelser der viser, at de fleste Android-brugere i virkeligheden hellere ville have en iPhone.

I morgen offentliggør Apple kvartalsregnskab. Analytikerne forventer ny salgsrekord for iPhonen.

Scroll ned for at se kommentarer

Onlime

Passer du godt på dine data?

Ville det ikke være surt at miste alle dine fotos fordi din iPhone går i stykker? Sørg for at tage backup nu! Onlime tilbyder ubegrænset backup af alle dine enheder i skyen.