Derfor er iOS langt mere interessant end Android

At iOS-brugere og Android-brugere er helt forskellige størrelser, er der vist ingen af vores læsere, der er i tvivl om. Tror man at der er tale om den samme gruppe folk, og at det så bare er mere eller mindre tilfældigt, hvilken enhed/styresystem de springer på, tager man fejl.
I fredags var det som bekendt Black Friday. USA's største shoppingdag og indledningen til julegaveræset. En undersøgelse fra IBM Benchmark, der har undersøgt flere millioner handler fra 800 af de største amerikanske netbutikker, viser, at folk der shoppede online fra deres iOS-enhed i gennemsnit brugte $127,20, mens folk der shoppede fra en Android-enhed, brugte $105,20 i gennemsnit per ordre. iOS-brugere brugte altså i gennemsnit 20% flere penge per ordre end Android-brugere.
Ydermere handlede langt flere folk online fra en iPhone eller en iPad end fra en Android-enhed, så hvor Android kun stod for 3,5% af den samlede onlinehandel, stod iOS for 18,1%. En lignende undersøgelse fra et andet firma, bekræfter konklusionen; at iOS-brugere oftere handler online vires deres telefon, og at de i gennemsnit bruger flere penge per ordre.
Netop dette er forklaringen på, at iPhone- og iPad-brugere er langt mere interessante for annoncører, medier og butikker end Android. Fordi der simpelthen er flere penge i dem - til trods for at antallet af Android-brugere er langt i overtal. iOS er ganske enkelt mere kommercielt interessant end Android på alle punkter, dette gælder også for de medier der skriver om den slags, hvilket så også forklarer, hvorfor der bliver skrevet meget mere i medierne om iOS end Android.
IBM's undersøgelse rummer også et par andre interessante ting, og kan ses her: IBM 2013 Holiday Benchmark Reports