
AppLovin har undersøgt forholdet mellem hvor mange iPhone 6 og iPhone 6 Plus, der er blevet solgt i de første fire uger efter lanceringen. Tallene viser, at der er store geografiske forskelle.
I de såkaldte vestlige lande, Europa, Nordamerika og Australien, ligger forholdet på 4:1. Dette er præcis det samme, som vi har set i vores egen måling af de danske iPhone-brugere (læs: iPhone 6: Så stor er forskellen på mænd og kvinder)
I Asien derimod er forholdet tættere på 2:1. Det vil sige at den store iPhone 6 Plus forholdsmæssigt er langt mere populær i lande som Kina, Japen og Vietnam.
Af de undersøgte lande er iPhone 6 Plus forholdsvis mindst populær i Australien, hvor kun 17% af de nye iPhones er iPhone 6 Plus. I den anden ende af skalaen ligger Filippinerne, hvor hele 37% af de nye iPhones er iPhone 6 Plus.
Tallene er ikke nødvendigvis helt pålidelige. Da iPhone 6 Plus ikke har været så nem at få fat i som den almindelige iPhone 6, kan tallene være skævvredet i retning af iPhone 6 Plus. Dog næppe så meget, at det for alvor vil ændre på resultatet.