Apples marketingschef sletter sin konto hos Instagram

Apple marketingschef, Phil Schiller, har slettet sin konto på den sociale fotoside Instagram. Sletningen kommer efter af Instagram har lanceret en Android-version af appen og efter at Facebook har annonceret, at de har købt Instagram for $1 milliard. Noget der, selvfølgelig, har sat gang i spekulationerne, om hvorvidt der var en sammenhæng. Ifølge en person, der har skrevet til Schiller for at høre hvorfor, han har slettet sin konto, var svaret at "It jumped the shark when it went to Android". Det er ikke lige til at oversætte, men "jump the shark" hentyder til noget, der har toppet og nu er på vej ned igen.
Schiller synes stadig at Instagram er fantastisk - det er bare ikke noget for ham længere
Schillers udtalelse er blevet fortolket på den måde, at han er blevet sur over, at den app, som Apple kårede til årets app 2011, nu er hoppet på Android-vognen. Det afviser han dog og præciserer, at det alene handler om, at Instagram er blevet for stor efter hans smag, og der derfor er kommet for mange dårlige billeder.
"Instagram er en fantastisk app og community. Det er ikke ændret. Men en af de ting jeg virkeligt godt kunne lide ved Instagram var, at det var et lille community af early adopters, der delte deres fotos. Nu da det er vokset meget større, er signal-støj-forholdet anderledes. Det er ikke nødvendigvis hverken godt eller dårligt, men det er bare ikke det jeg oprindeligt havde sjov med.", udtaler Schiller.
Vi kan nok alle følge Schiller, men det er nok også en smule naivt at tro, at Instagram ville kunne være for en lille eksklusiv gruppe, når Apple nu selv har omtalt i rosende vendinger for masserne.
Hvad mener læserne, kan ting blive så store eller populære, at de drukner i ligegyldighed, eller er Schiller helt galt på den?