Det Apple tidligere omtalte som deres hobby, Apple TV, er ved at gå hen at blive big business. Det forventes at Apple i 2012 vil sælge 4 millioner enheder, og dermed sætte sig på en tredjedel af de 12 millioner TV-bokse, der vil blive solgt næste år. En analytiker vurderer, at Apples konkurrenter skal øge deres udviklingsplaner voldsomt, hvis de vil forhindre, at Apple løber sin vej med hele markedet, som tilfælder har været for musikafspillere, smartphones og tablets.

En af årsagerne til Apples succes er, at Apple TV 2, der kom for et års tid siden, skar mere end halvdelen af prisen i forhold til den oprindelige Apple TV, samt at Apple har fået udbredt indholdsdelen, iTunes Store, til en del flere lande.

Selvom Apple har tegnet flirten med TV-brancen som en hobby, er der ingen tvivl om, at den bliver mere og mere seriøs efterhånden som produktet bliver modnet og Apple får høstet erfaringer. De seneste spekulationer går da også på, at Apple vil lancere et regulært fjernsyn engang næste år, formodentligt sidst på året.