Hvis du, lige som undertegnede, ofte lækker mærke til, at der anvendes Mac-computere i amerikanske film, så er det ikke helt tilfældigt. Apple er nemlig den mest flittige, når det handler om product placement i film. Product placement er når et selskab sponsorerer en film mod at få sine produkter placeret i forskellige scener. Det er Apple som sagt mestre i. Således optrådte Apples produkter i hele 30% af alle de film, der nåede en placering som nummer et på den amerikanske box-office-liste i 2010. Apple var dermed foran selskaber som Nike, Chevrolet og Ford, der nåede 24%.

Selvom Apple indtager førstepladsen, er det faktisk gået ned ad bakke de seneste år. I 2008 optrådte Apples produkter således i 50% af alle nummer-et-film i USA, året efter var det 44% og sidste år altså 30%. Nedgangen skyldes at flere andre computerproducenter er gået i Apples fodspor, med denne alternative reklamering. Men det spiller også en rolle, at Sonys filmstudier faktisk helt har fjernet Apples fra selskabets film til fordel for Sonys egne VAIO-produkter.

Kilde: brandchannel.com

Onlime

Passer du godt på dine data?

Ville det ikke være surt at miste alle dine fotos eller studierapporter fordi din Mac går i stykker? Sørg for at få taget backup nu! Onlime giver for en rimelig pris ubegrænset plads i skyen.