Ifølge Jeffrie-analytiker Peter Misek, der har været en af de mest iøjenfaldende i spekulationerne om at Apple at ved at lave et TV, er konkurrenterne allerede begyndt at forberede sig på Apples indtog på markedet (kilde). Med det mener har ikke, at de selv er i gang med at opfinde noget nyt, men at de desparat forsøger at finde ud af, hvad Apple vil gøre for at revolutionere industrien. "De håber at undgå den skæbne producenter i andre brancher har oplevet", udtaler Misek. Her tænker han utvivlsomt på iPhonens indtog i telebranchen og Nokias katastrofale nedtur fordi de sov i timen. TV-producenter er simpelthen bange for at lide samme skæbne.

Misek noterer også, at Sharp har omstruktureret deres produktion af LCD-paneler for at imødekomme Apples behov. Masseproduktionen skulle starte i februar 2012. Er tidspunktet korrekt, kan vi forvente en produktlancering allerede engang til sommer. Tidligere har rygterne ellers talt om sidst i 2012 eller starten af 2013.

Uanset hvilke planer Apple har, mener Misek at Apples konkurrenter vil være 6-12 måneder bagefter, når Apple engang lancerer sit TV. Det er præcis det samme vi har set med først iPhonen og siden iPaden. Apple har hver gang, specielt med iPhonen, taget konkurrenterne på sengen. De har skulle bruge op mod et år, før de har fået lavet deres iPhone- eller iPad-killer med samme funktionalitet som Apples enheder. At det skulle blive meget anderledes, hvis Apple lancerer et TV, er nok ikke til at regne med. Netop derfor forsøger de altså at forsøge at regne ud, hvad Apple er i gang med.

Problemet for TV-producenterne er, at revolutionen formodentlig vil ligge i softwaren og ikke hardwaren. Er der noget TV-producenter er ringe til, så er det at skabe en brugervenlig software. Når de så samtidig er oppe mod Apple, de ukronede konger inden for netop software, så er man bagud allereddee fra starten. Man kan derfor ikke undre sig over, at de måske allerede, inden nogen overhovedet ved om Apple har disse planer, er begyndt at få lidt nervøse trækninger.