Lavprisselskabet Oister - der meget aktivt har reklameret med abonnementer hvor "prisen gælder for altid" - meddeler nu kunderne at prisen alligevel stiger. Det efterlader os med to muligheder. Enten er vi nu simpelthen nået til enden af epoken "for altid" - og må derfor forventer at jorden går under snarrest. Eller også er Oister ganske enkelt ikke til stole på. Noget tyder på at Oisters kunder mest hælder til den sidste mulighed. I hvertfald gløder Facebook, Trustpilot og så videre lige nu af utilfredse Oister-kunder.

Balladen er opstået fordi Oister har valgt at fjerne deres administrationsgebyr på 7 kroner per konto, men samtidig hævet prisen på deres abonnementer med 10 krober. Samtidig indfører Oister en mængderabat til kontoer med tre eller flere abonnementer tilknyttet. Uanset hvordan man vender og drejer det vil ændringerne (for alle kunder) resultere i en prisstigning. Oisters argument for ændringerne er at det er mere gennemskueligt for kunderne. Hvorfor gennemskuelighed er lig med højere priser melder historien ikke noget om.