Okay? har taget mig med storm - og lur mig om ikke det tager resten af verden med stort også? Et mesterligt puzzle-spil der virkelig fænger fra første sekund. Det er nemt at lære, nemt at komme i gang, og der er aktion fra start. Til gengæld bliver det djævelsk svært undervejs og man bliver virkelig udfordret. Man skal hele tiden lige prøve en gang mere, for at se om man kan klare det. Alt er altså præcis som det skal være i denne genre.

Pudsigt nok minder spillet på overfladen lidt om det danske Polynoid, jeg skrev om i sidste uge. I hvert går det med at tegne linjer på skærmen igen. Her hører ligheden dog op, for hvor man i Polynoid skulle reflektere en kugle med en tegnede linje, skal man i Okay? tegne kuglens affyringsretning. Det går så ganske enkelt ud på at ramme alle brikkerne på skærmen i ét hug. Det lyder banalt, men det er både sjovt og udfordrende, når først brikkerne begynder at rotere og der kommer forhindringer på banen.

Okay? har alt det Polynoid ikke havde, og nærmer sig et must have - også for folk der ellers ikke er fan af genren. Det er virkelig godt skruet sammen. Tilmed er det gratis - eller det vil sige at udvikleren har indført en model, hvor man selv bestemmer hvad man synes spiller er værd, og betaler derefter. Ret smart - men lægger også op til at man som spiller er fair og retfærdig. Så læg en skilling for dette fremragende lille spil.

Hent Okay? i App Store (link)

Scroll ned for at se kommentarer