Af og til oplever man, at der er problemer med at logge på iCloud, at App Store ikke er tilgængelig eller at man ikke kan aktivere sin opdaterede iPad. Det kan skyldes problemer hos en selv eller hos ens internetudbyder. Men det kan også skyldes, at Apples servere er nede. Om det sidste tilfældet kan man heldigvis nemt finde ud af. Apple har nemlig en side, hvor man kan se status på Apples forskellige services, iCloud og Apples forskellige butikker.

Er alt som det skal være, vil de forskellige ting være markeret med en grøn firkant, og er der problemer vil de være markeret med en rødlig trekant.

Nederst er der en tidslinje, så man kan se om der har været problemer tidlige, hvor mange der har været berørt, samt hvori problemet har bestået.

Du finder siden her: http://www.apple.com/dk/support/systemstatus/.

Lav eventuelt et bogmærke så du hurtigt kan finde side, hvis du løber ind i noget, der ikke virker som forventet. Der er ingen grund til at lede efter fejl hos en selv, hvis det bare er Apple, der har problemer.

Ebog cover

Kunne du bruge tippet?

Der er mange flere hvor det kommer fra. Jeg har samlet mine 100 bedste iPhone-tips i en ny ebog.
Bogen har toppet bestsellerlisten i iBooks Store og kan købes for kun 49 kr.