En ny undersøgelse viser at 64% af alle amerikanerne, det vil sige næste to tredjedele, ejer mindst et Apple-produkt. I 2012 var det tilsvarende tal 50%. Undersøgelsen er foretaget blandt 800 personer sidst i september og har en fejlmargin på +/- 3,5%. Gennemsnitligt er der i alle amerikanske husstande 2,6 Apple-produkter. I 2012 var tallet 1,6. I en undersøgelse blandt ONX's læsere fra januar 2016 var gennemsnittet 7,5 Apple-produkt - og her er tilbehør endda ikke talt med.

Der er stor forskel på hvilke amerikanere der har flest Apple-produkter. Naturligt nok er det især dem med høj indkomst der sværger til Apple. I lavindkomst-gruppen under $30.000 per år er det 50% der ejer mindst et Apple-produkt. I gruppen der har en indkomst over $100.000 stiger tallet til 87%.

Ifølge folkene bag undersøgelsen er Apples position helt unik. "Jeg kan ikke komme på noget andet produkt - specielt ikke et andet produkt med så høj en pris - som har den gennemslagskraft hos folk og det niveau af vækst", udtaler Jay Campbell fra Hart Research der står bag undersøgelsen.

64% af de adspurgte svarer at den tid de bruger på iPhonen mest af alt er produktiv, mens 27% svarer at at den er uproduktiv. Det folk hyppigst bruger iPhonen til er regulær kommunikation (telefonopkald, emails, beskeder) og sociale medier. Det folk bruger mindst tid på er at se video, spille spil og shoppe. Ifølge Campbell skal man ikke nødvendigvis tage dette for gode varer. Han mener at folk muligvis undervurderer hvor meget de bruger deres iPhones til underholdning.

Tidlige har en undersøgelse vist, at 75% af alle amerikanske teenagere har en iPhone.