En af de mest hypede ting i teknologibranchen lige nu er virtual reality-brillerne Oculus Rift, der har været under udvikling i 4-5 år - dog uden at de er kommet i regulær handel endnu. Sidste år overtog Facebook Oculus, og siden har der været ret stille omkring projektet. De første developer-udgaver af Oculus Rift kom på markedet i 2012, og brillerne er jævnligt dukket op på diverse messer og så videre, men har altså ikke kunne købes i regulær handel. Facebook har dog oplyst, at brillerne kan bestilles senere på året.

For os Mac-gamere er der dog dårligt nyt. Atman Binstock, der er Oculus' chef for udviklingen af brillerne, oplyser nemlig at udviklingen af Oculus Rift til Mac såvel som Linux er stoppet foreløbig. Årsagen er, at alle udviklingskræfter nu sættes ind på at brillerne klar til Windows-platformen. En Mac-udgave er dog ikke lagt helt i graven. Planen er at udviklingen bliver genoptaget, men der er ingen konkret tidsplan.

Oculus Rift vil under alle omstændigheder få nogle ret høje krav til computeren.

Grafikkortet skal være enten NVIDIA GTX 970 eller AMD 290 eller bedre versioner. Processoren skal være Intel i5-4590 eller bedre, og der skal være mindst 8GB RAM. Brillerne skal bruge to styk USB 3.0-porte og en HDMI 1.3 videoudgang med understøttelse af direct output ved 297MHz.