Apple vil tilbyde kunderne mulighed for at slippe for reklamer på indhold streamet via Apple TV, skriver jessicalessin.com. Ideen er, at man vil kunne købe et sæsonkort til eksempelvis en TV-station, og at dette inkluderer reklamefri streams. Apple kompenserer så indholdsleverandørerne økonomisk for de tabte indtægter. I praksis vil det altså sige, at man som seer kan betale for at slippe for reklamer. Hvad det kommer til at koste er der dog ingen oplysninger om.

Apple mener, at dagens TV-oplevelsen "kunne være bedre". Og her er der ingen tvivl om, at den konstante afbrydelse af film og serier, der er normen i specielt USA, er en af de ting, der stikker Apple i øjnene som ødelæggende for TV-oplevelsen. At det er et hedt emne i USA bekræftes af, at en grupppe TV-producenter sidste år sagsøgte en streamtjeneste for at tilbyde kunderne at slippe for reklamer i udsendelserne, idet reklamerne automatisk blev klippet ud.

Det er derfor Apple forsøger at få TV-producenterne med på en frivillig aftale. Som vi vist alle ved, er nytænkning dog noget, der trives meget dårligt, i de brancher der producerer og sælger underholdningsindhold. De er præget af vanetækning og mangel på mod til at gøre noget anderledes. Netop dette er ifølge rapporterne den største hæmsko for at Apple kan revolutionere TV-markedet, som Steve Jobs ellers var fortaler for, inden han døde.

Ifølge rygterne skulle Apple være på vej med både et rigtigt fjernsyn såvel som en boks med udvidet funktionalitet.