I en nylig undersøgele af kundernes tilfredshed med Apples nye iPhone X scorer telefonen 97%. Blandt andet siger 85% at de er "meget tilfredse", hvilket er noget af det højeste Creative Strategies, der står bag undersøgelsen, nogensinde har set på tværs af forskellige teknologiprodukter.

Alt er dog ikke rosenrødt for Apple og specielt én ting skiller sig ud som meget problematisk. iPhone X får en høj score på alt fra design og specifikationer over Face ID til batteritid. Til gengæld står det sløjt til med tilfredsheden med Siri, der ligger helt nede på 20%. Det specificeres ikke nærmere, hvad brugerne er utilfredse med ved Siri. Om det skyldes dårlig forståelse, manglende evne til at svare det rigtige eller andet, er således ikke til at vide.

Der er også den mulighed, at folk bare ikke bruger Siri, og derfor selvfølgelig ikke kan udtrykke tilfredshed med funktionen. Da det ikke af undersøgelsen fremgår om folk er ligeglade eller utilfredse, må det stå lidt hen i det uvisse. I øvrigt har Siri jo som sådan ikke noget med iPhone X at gøre, da det er en del af iOS og findes på alle iPhones.