Da Apple lancerede iOS 5 var det med nyskabelsen Bladkiosk, der skulle sætte mere fokus på aviser og magasiner, der nemt forsvandt blandt de almindelige apps i App Store. Skal man tage tallene for Popular Sciences abonnementssalg for at være generelle, er den øvelse lykkedes over alt forventning.

Således skriver All Things D, at Popular Science oplevede en stigning på 13% da Bladkiosk blev lanceret. Langt vigtigere er det dog, at de lige siden, har oplevet en højere stigning end op til lanceringen af Bladkiosk.

Inden Bladkiosk blev lanceret fik Popular Science omkring 700 nye abonnenter om ugen, mens de i perioden efter fik omkring det dobbelte. Her taler vi ikke bare de første par uger på grund af nyhedens interesse, men en stigning, der har varet ved lige siden. Man skal også bide mørke i, at Popular Science nu nærmer sig 50.000 abonnementer på iOS-enhederne. Ikke helt dårligt for et iPad-magasin, der faktisk er dyrere end fysiske udgave, hvor oplaget er omkring 1,2 millioner,

Det ser altså ud til, at det var helt rigtigt gjort af Apple, at skille magasiner og aviser ud fra App Store og over i sin egen butik - samt inkludere en abonnementsløsning selvfølgelig. Det har fået flere folk til at investere i magasinerne og formodentlig også til at læse dem. En af de helt afgørende faktorer har været den automatiske download af nye udgaver af de magasiner, man abonnerer på. Hver gang man går ind i Bladkiosk, er man derfor opdateret med seneste nyt fra ens yndlingsmagasiner.