En dansk virksomhed har med en ny social billedtjeneste ambitioner om at få 200 millioner brugere. Det skal ske med appen KAPPTURE, der giver brugeren mulighed for at huske interessante produkter, seværdigheder og meget andet i billeder. Billederne lagres i skyen, men kan deles med andre, så man kan snakke om billederne. Alle billeder er som udgangspunkt private, men man kan vælge at dele dem i et offentligt feed eller i en privat chat med venner, familie eller kolleger.

Ideen til appen skulle være opstået fordi manden bag, efter gentagende gange at have taget billeder af ønskede ting uden hverken at kunne finde dem i kamerarullen eller huske, hvor det enkelte billede var taget, ønskede noget mere overskueligt. Men det skulle ikke kun være en privat app, men en platform med et socialt univers, så brugerne kan inspirere hinanden.

Planerne for KAPPTURE er store. 12 millioner brugere inden for to et halvt år og 200 millioner inden for fem år. Om kombinationen af huskeliste og social billeddeling er lige præcis den kombination der skal til for at rykke, er måske tvivlsomt.

Men nu er bolden i hvert fald givet op til et seriøst forsøg. Det bliver spændende at se om KAPPTURE kan bide skeer med Instagram, Pinterest og hvad de nu ellers hedder alle sammen, eller bliver glemt lige så hurtigt som de fleste andre, der forsøger at lancere en ny social tjeneste.

KAPPTURE kan hentes gratis i App Store (link).